Már a készülődés leírhatatlan eufóriát okozott. Bepakoltam az ülés alá, felhúztam a sisakot, elfordítottam a kulcsot, majd megnyomtam az önindító gombját. A kis ötvenes motorja felpörögött, a benzinszint mutatóóra kifordult, a tartály színültig tele – mintha nem is a „FUEL”, de a „KALAND” szintjét mutatta volna.
Azt hiszem, ebben az egész őrületben a korlátlan szabadság érzete volt az, ami először igazán megfogott. Biciklis múltamban meghatározó élmény volt maga a felfedezés. A felfedezéshez pedig komoly távok párosultak. Állandóan távolabb és távolabb, túl a dombokon, a következő kanyar után… Hajtott a kíváncsiság, mit láthatok még ott. Az erőfeszítés soha nem tántorított el. Sokkal nagyobb áldozatot követelt azonban az idő. Az idő, amiből iskolás koromban bőven volt, a munkás korszak beköszöntével azonban az idő lett a legnagyobb akadály. Találnom kellett egy megoldást, ami rövidebb idő alatt lehetővé teszi a kiszemelt távolságok legyőzését. Mindamellett fontos volt, hogy megmaradjon a két kerék által nyújtotta szabadság és természethez való közelség. A megoldáshoz a motorka állt a legközelebb. Idővel azonban motorka sokkal többet kezdett jelenteni. A szépség szinonimája lett, a korlátlan szabadság jelképe, a rugalmas és kényelmes világjárás egyik nélkülözhetetlen eszköze.
(nagyítható)Akkor 2007-ben – Horvátországban - átkompoztam Makarska város kikötőjéből Brač szigetre. Magammal vittem a kis ötvenest is. Sumartinban szálltam le a kompról és egy őrületes szépségű panoráma szerpentinen motoroztam el Bolba. Megfürödtem a Zlatý Bol (magyarul: "aranyszarv”) kavicsos nyelvnél, mely úgy 200 méterre nyúlik be a tengerbe. A helyiek elbeszélése szerint ez Bol leglátványosabb természeti kincse és az áramlatok változásával lassan görbül a csúcsa jobbra-balra, mint egy ostor. Innen a sziget túlsó oldalára, Pučiščeba motoroztam át.
Emlékszek, amikor hasonló meredek szerpentineket tekertem meg, a hőségtől és az izzasztó erőlködéstől a környező táj szépségére és nagyságára alig bírtam összpontosítani. Az út szélén egyensúlyozva a gyakran 40-50 kilós bringával volt mit csinálni, hogy önerőből feljussak. A motorkán viszont csak húzni kellett a gázt és közben teljes mértékben tudtam figyelni a vidékre. Méreténél fogva akármelyik kis pihenőhelyen pikk-pakk megálltam és már készültek is a fotók az ülésből. Ez nagyon megtetszett.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára