pondelok 22. februára 2010

Motorka kiállítás

Elkezdtem hát keresni azt a motorkát, ami első sorban a kiszemelt távolságok mihamarabbi legyőzését szolgálná a legnagyobb kényelem mellett. Másodsorban a nagy távolságok miatt fontosnak tartottam az alacsony fogyasztást. Egyértelmű volt, hogy a robogós két litert egyetlen a nagyobb távolságok legyőzésére alkalmas motor sem fogja hozni. Az 5-6 literes fogyasztásnál meg az ember megint csak elgondolkozik egy autó vásárlásán, hisz abba a sátor is könnyebben belefér. Sőt még a bringa is. Ezért olyan motorkákat kezdtem el nézni, amik 130-as pályatempó mellett sem esznek 3-4 liternél többet. Bejártam pár környező motorka kereskedőt és begyűjtöttem a katalógusokat. Márciusban pedig elmentem a pozsonyi motorka kiállításra.

Itt találkoztam első kiszemeltemmel. Mire a személyes találkozóra került volna a sor, már mindent tudtam róla.

Honda CBF 250

A netről összegyűjtött rengeteg fotó alapján szinte már azaz érzésem volt, hogy a tulajdonosa vagyok ennek a motorkának. Mellette szólt, hogy elfogadható az ára: 4200 EUR, 2.5 literes a fogyasztása, mindez nagyon alacsony szervizelési költségek mellett. Ami viszont ellene szolt, hogy az euro 3-as motorja szivatós (hideg motor nehezebben startol) és a kis méretei. Oldalnézetből teljesen oké volt, de amikor a kiállításon megláttam fölülről – hát elég szopott tankja volt. A lábaim pedig a nyakamban éreztem. Tehát ez egyértelműen kis motor lett volna nekem. Le kellett róla mondanom.


Miután eladtam első képzeletbeli motorkám, körülnéztem még a Honda standján. Kipróbáltam a kis 125-ös Varadero ülés pozícióját is. Na ez már sokkal inkább az én méretem volt. Csak kár azért a kis kubatúráért. Pedig még a motorja is euro négyes.

Honda Varadero 125

Aztán megnéztem az 500-as CBF-et, amit már húsz éve ugyanolyannak gyártanak. Klasszikus nakedról van szó. Tetszett, de a fogyasztás itt már 5 liter fölött jár. Akkor inkább már sokkal inkább a 600-as CBF és abból is az “S“ szélvédős verzió. Sokkal turistabarát típus. De elgondolkoztam, hogy vajon kell-e nekem kezdő motorosként ekkora erőforrás? Magamat ismerve ez veszélyes sebesség tartományokba sodorna, és én első sorban túrázni és nem száguldozni (meghalni) akarok. Ott volt meg a standon a méreteimnek leginkább megfelelő 700-as Transalp, csak a 7000 EUR feletti ára hamar visszazökkentett a reális életbe. A legvégén pedig megemlíteném még azt a kategóriát, ami eleddig eszembe sem jutott. Éppenséggel a nagytestű robogók is jelenthetnék a megoldást terveim kivitelezéséhez, mert:

- a hagyományos motorokhoz képest nagyobb a rakodóterük
- a manuális váltóval rendelkező motorok palettáján abszolút hiány a 3-400 köbcentis kategória, ellenben a robogókkal, ahol viszont aránylag nagy a választék 5000-6000 EUR-ig
- alacsony fogyasztás
- a hátsó fék a kormányról üzemeltethető (akár a bringán:)
- jó szélvédelem
- szép formák
- óriási választék

Így hát meglestem a Honda S-Wing 150 és az SH300i típusokat. Nagyon kedvező paraméterekkel rendelkező városi motorkák, amikkel bátran el lehet hagyni a varost is.

A Yamaha standján a 250-es CBF-re hajazó 250-es YBR volt szerelem első látásra. Euro négyes motor, sokkal stílusosabb vonalakkal, mint a Honda. Az ára 4200 EUR. Hmmm… közel járnék a megoldáshoz?

Yamaha YBR 250

A kereskedő azonban figyelmeztetett, hogy bár ez a motor elmegy 130-al, amit én a pályán követelnék is tőle, de nem igazán tesz jót egy motornak, ha azt 100 százalékban terhelik. Sokkal jobb, ha egy motor 75-80 százalékon van hajtva. Azaz nekem egy olyan motor kéne pályára, ami legalább 150-160 max. sebességet tud produkálni. Ilyen a Yamaha standjáról a nagy testű Majesty robogó lett volna, de 7000 EUR feletti ára miatt inkább vinném a Transalp-ot. Viszont a kis 250-es Yamaha robogók (X-City és X-Max) szépsége megfogott. Most, hogy így kereszttűzbe került a nagy robogó kategória, átlátogattam más robogó gyártó cégek standjára is.

Ebben a kategóriában szívdobogtató volt az olasz Gilera Nexus (250/500) szépsége, ami aztán a sok-sok hónapon keresztül az álom gépem lett, és ott virult számítógépem hátterén, mint egy jövőkép, egy cél, amit egyszer el kell érnem.

Gilera Nexus (250/500)


Közben sok jót és rosszat hallottam az olasz manufaktúrákról, és végül úgy döntöttem, hogy motorozni szeretnék és nem szerelni. Több motorka tulajdonos állítja, az olasz motorkáknak lelke van, de azt is mondják, hogy azért a japán az japán. A versenyben végül 3 japán nagycég maradt. A Honda, a Yamaha és akit eddig még nem említettem, a Suzuki.

A Suzukihoz tartozik a legrégebben fejlesztés alatt álló óriásrobogó széria, a Burgman család. A kis tesók 125 és 200 köbcentis verzióban készülnek. A számomra elérhető 200-as verzió ára baráti 4000 EUR körül alakult. Rövid időn belül ez a típus váltotta fel a Nexus helyét a képernyőmön, és ez lett az új kiszemelt kedvencke. Olvastam róla a teszteket, nap- mint-nap néztem a youtube-os felvételeket. Nagyon megtetszett.


Suzuki Burgman AN200


Az elmúlt egy év alatt sikerült fejben 5-6 motorkát vásárolnom és veszteség nélkül eladnom J. Igaz egyetlen kilométert sem motoroztam még. A tesztek alapján azonban újra váltásra adtam a fejem. A kis Burgman túl gyengének bizonyult és átvette a helyét számomra a világ legszebb külsejével rendelkező motorka, az AN400-as Burgman. Már csak a 6400 EUR választott el tőle, de elhatároztam, célomat elérem, és ha újat nem is veszek, de behozatok Németországból egy 1-2 éves darabot max. 4800 EUR értékben. A vásárlás kitűzött időpontja 2010 tavasza lett.

Suzuki Burgman AN400

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára